annefelice.reismee.nl

Fïesta, fïesta!

Querida amigos y familia

Hier weer even een berichtje uit het steeds warmer-wordend-Spanje. Na een lang feestweekend heb ik weer het een en ander te vertellen J!

Afgelopen vrijdag was hier een feestdag (‘San Juan'), met bijbehorend groot spektakel. Denk aan carnaval, maar dan een feest wat nog draait om geschiedenis,cultuur& gezelligheid (en dus niet het eindeloze gezuip zoals dat bij carnaval het geval is).

Overdag zijn we naar Dénia gegaan, waar volgens het programma een optocht zou zijn. De optocht hebben we helaas niet ontdekt (nogmaals: spaanse tijden moet je niet al te serieus nemen). Wel waren door heel de stad huizenhoge papiermarche kunstwerken te bewonderen, waarvan we wisten dat die ‘s avonds in de fik werden gestoken (zonde!!!!). Omdat er verder niet veel meer te zien was, besloten we om thuis even bij te komen zodat we ‘s avonds terug konden om het feest in volle gang mee te maken. Dat hebben we geweten! ‘s Avonds waren de straten bomvol en was er overal wel iets te zien. Mannen, vrouwen, jongens en meisjes liepen rond in klederdracht, en elke seconde werd er wel ergens in de stad vuurwerk afgestoken (was ik nog niet doof aan een oor, dan ben ik dat nu wel!). Vervolgens werden in elke wijk de poppen/kunstwerken in de fik gestoken (je hoefde de menigte maar te volgen om te weten waar het volgende spektakel zich afspeelde). Super gaaf om te zien die gigantische branden en vuurwerkshows! Natuurlijk was er ook veel brandweer aanwezig. De menigte riep dingen waarvan wij niet wisten wat het betekende. Pas na een gigantische plens water over ons heen, besefte wij ons dat de menigte de brandweer aan het uitdagen was om ook het publiek in te spuiten, en dat was ze gelukt...!

De dag daarop weer een feestje, maar dan op kleinere schaal (maar zeker niet minder gezellig!). Natalia, de dochter van Pepita, was jarig en dit werd gevierd in het park pinosol. De kinderen vermaken zich in het park, de ouders&familie zitten aan picknicktafels gezellig te kletsen en te eten. Klinkt heel simpel, maar wat hebben we een gezellige avond gehad! Het leuke is dat je hier ook echt het hechte spaanse familiegevoel duidelijk ziet. Overal in het park zie je grote families zitten die gewoon de hele dag zitten te barbequen.

Tot slot vandaag een bezoekje gebracht aan Mundo Mar in Benidorm. Dit is net als het dolfinarium, maar dan met bergen en echte palmbomen op de achtergrond! Na afloop bleven we bij het bad van de dolfijnen zitten en opeens was iedereen weg (inclusief trainers). Kyra en ik dus naar de rand gelopen waar opeens 4 dolfijnen recht voor onze neus kwamen! Op nog geen 10 centimeter afstand heb ik die mooie beestjes in hun ogen kunnen kijken. We hebben daar 1,5u verwonderd zitten kijken naar de dolfijnen die steeds weer bij ons terug kwamen. Een meisjesdroom die in vervulling ging...

Gek idee dat ik hier al bijna 2 maanden zit, maar van de andere kant ook weer heel normaal. Ik geniet echt heel erg van het Spaanse leven! In Nederland was ik een echte stuud: altijd de beste cijfers willen halen en uren kunnen doorwerken. Ik neem mijn werk hier net zo serieus, maar ik neem nu ook op tijd rust en geniet echt bewust van alles wat ik mee mag maken hier.
Ondertussen is de verbouwing in de Trappistenstraat in Tilburg in volle gang! Gek om de verbouwing van ‘mijn eigen huis' (ja zo mag ik het van jeff noemen!) op afstand mee te maken, maar des te leuker om straks terug naar huis te gaan!

Lieve allemaal, ik hou jullie op de hoogte van mijn volgende belevenissen! Komende week paaseitjes zoeken op school en natuurlijk Jan&Anita in het Spaanse leven onderdompelen!

Geniet van de zon die Nederland ondertussen heeft bereikt, dan doe ik dat ook (in zomerjurkje op het dakterras) ;)! Heel veel liefs voor jullie allemaal! x x x

Reacties

Reacties

laurien

oehlala klinkt weer super anne! ik ben jaloers! Ik zit achter het raam in de zon te leren nu, dus ik kan me de warme spaanse situaties helemaal voor stellen nu. Heerlijk!.....
...zo mijn wegdroom momentje van de dag heb ik weer gehad, ik ga terug met mijn neus in de boeken en ik mail je snel!
xxxx

Laura

Jaaa ik hou van spaanse carnaval, zo lekker niet nederlands :D klinkt erg mooi! En jaja eindelijk is hier de lente aangebroken, dus ik heb al wat optimistische witte melkflessen en jubelende blote tenen gezien! Typisch nederlands...
Groot gelijk dat je zo bewust en heerlijk ontspannen aan het genieten bent. Veel plezier de komende week.
Liefs xje
Laura

dirk en marie-louise

Hallo anne

Wat een leuke verhalen zeg ,lijkt me heel leuk dat van dicht bij mee te maken.
En wat cultuur snuiven hoort er natuurlijk ook bij .
We zijn jullie huisje gaan bewonderen, echt een droom paleisje hoor.
Er moet nog wel het een en ander gebeuren maar dat komt daar helemaal goed.
Daar mogen jullie heel trots op zijn,en helemaal op die werkmannen met die spierballen haha.

Dikke knuffel doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Peter, Bianca, Daan en Luuk

Lieve Anne,
Wat ziet het er toch allemaal gezellig en mooi uit daar, en bovendien kun je zien dat je echt aan het genieten bent en dat is natuurlijk wel heel belangrijk!
Te gek hoor! we zijn net nog even gaan kijken in jullie huisje, Jeff heeft al erg hard gewerkt, je krijgt echt een paleisje.
Lieve Anne, Geniet van alles en voor de komende dagen, veel plezier samen met Anita en Jan. Een hele dikke knuffel van ons viertjes uit de racehof xxxxx

Netty

Hoi Annika,

Ziet er allemaal heel gezellig uit!!! Vooral de dolfijnen zijn voor jou natuurlijk special geweest. Super. In Bels was het vandaag overigens ook 19 graden, dus lekker terrasjes gepikt in Antwerpen. Heel veel plezier en gezelligheid met Jan Anita, dan doen wij i.p.v. Jan deze week wel de inspectieronde op de trappistenstraat...
Tip: neem Jan en Anita mee naar de wandeling aan het baaitje richting Cap N... ?

Heel veel liefs en succes met de paaseieren,

Netty

Anouk

Heey Anne,
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, GEWELDIG!!
Jeetje wat een leuk verhaal en foto´s! Ik zat helemaal te gillen bij die dolfijnen! Wat bijzonder dat je dat hebt mogen mee maken! Echt heel gaaf!
Ja meis, de tijd gaat snel. Zo ben ik ook alweer even van huis.. Ik hoorde van mama dat het huisje in NL gaaf is, ben echt heel blij voor jullie!! Nu nog opknappen en er lekker in!! Je hebt iets leuks om na uit te kijken, haha!!
Geniet er nog van,
Hele dikke kus, uit Suriname

Fleur

Is dit wel de echte Anne die dit allemaal schrijft?? niet zo serieus met school.. :)

oh hoe relaxt is het daar.. niet normaal! hoe warm is het daar nu ongeveer?

Angeniet en ik hebben er zin in!!!

tot snel!
xx

klompjes

Hoi Anne
..
Leuk om weer een verhaal op je site te zien. Super foto's, al die verbrandingen. Geniet ervan zolang het kan. Laat ons Anita en Jan maar goed uitrusten.

Groetjes en een dikke knuffel

Ilse

Heej Anne,

Ik dacht neem weer eens een kijkje op Anne's site. Wat weer een swingend verhaal. Die feestjes zullen je vast goed bevallen als je het vergelijkt met Achelse kermis:p hahah!
Je bent zo te horen ook goed geintegreerd in de Spaanse cultuur, mooi zo!
Hier in het net zo warme Suriname bevalt ook alles nog prima. De tijd gaat wel echt te snel, over een maand mag ik al weer naar huis!

Kus Ilse

Ps. Dit weekend had ik even een Ardennenmomentje (Bergen beklimmen;))

Marieke

Hee Anne,

Wat een leuk verhaal weer! Super om te lezen dat je de tijd neemt om van allen mooie dingen te genieten daar! Haha geweldig verhaal van dat feest in Denia. Lijkt me echt leuk zo tussen de Spanjaarden!
Blijf lekker genieten van alles. Wij hebben nog precies één maandje hier, zoals je al bij Ilse leest. Het is echt aftellen en voor je het weet staan we weer samen als critical friends op 't Smelleken ;)

Liefs Marieke
xx

Janine

Bonjour! Leuk om weer eens te lezen wat je daar allemaal meemaakt, het Spaanse leven bevalt dus wel ;) Het gaat snel he! Flink genieten dus, maar dat lukt aardig zo te lezen :)

Xx Janine

Angeniet

Hee meis!!

Sorry voor mijn late reactie ;) Haha! Maar wat heb je het daar toch goed!
Als wij over een paar weekjes bij jou zijn, is er dan ook toevallig een leuk feestje? Haha!

Nou tot over een paar weekjes! :D Ik tel de dagen af!
Wat moet ik allemaal meenemen? Mn bikini moet voldoende zijn toch? ;)

Liefs,

Angeniet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!