annefelice.reismee.nl

Eerste dagen in het zonnige Spanje

Ik word wakker ‘hé, waar is die warme kruik die mijn voeten warm moet houden'...ik ben benieuwd of het weer gesneeuwd heeft en strompel naar het raam om de gordijnen open te trekken: maar...de sinaasappelboomgaard onder mijn raam met daarachter bergen, witte huisjes en een opkomende zon is alles wat ik zie:

Vivo España !!!

Welkom in mijn luxueuze appartementje...in Spanje wel te verstaan! Als je denkt dat ik deze vier dagen rustig heb kunnen acclimatiseren, dan heb je het mis. Ik ben meteen ondergedompeld in het Spaanse (werk)leven en dat is maar goed ook (anders zit je ook maar zo alleen he...). Op de dag van aankomst werd ik door Kyra van het vliegveld gehaald (zij loopt hier al sinds september stage) en naar mijn appartementje in Jávea gebracht. Ze bood meteen aan om samen even boodschappen te doen, wat met een auto erg handig bleek aangezien ik 5-literflessen water en pakken wc-papier in moest slaan.

De dag daarop was er weinig tijd om te wennen: om 3u ben ik met Kyra meegereden om 's avonds de eerste les in El Campello samen met Mariska te geven. Spannend natuurlijk om meteen mee te mogen, maar ook heerlijk om de pauze op een boulevard door te brengen i.p.v. op een besneeuwd schoolplein! Die avond meteen bij Kyra gelogeerd (de reistijd is hier soms langer dan de lessen die we geven dus dit was een goede oplossing...) zodat ik zaterdagochtend mee naar Alfas del Pi kon om daar mijn eerste echte klasje zelf te mogen draaien!

Om die middag ons weekend in te luiden (wat duurt van zondag t/m dinsdag), hebben we heel de middag op een terrasje gezeten in Altea om daar alle tijd voor onze lunch te nemen en te genieten van de zumo de piña's (ja pap en mam, ik hou de traditie in stand!).

Helaas heb ik nog geen internet in mijn eigen appartementje, dus ben ik nog even afhankelijk van meneer de Arabier die hier om de hoek een internetcafé runt. Om maar meteen de omgeving te verkennen ga ik morgen aan de wandel richting het oude centrum, een goed uur lopen. Hier zou een goede telefoon/internetshop moeten zitten dus hopelijk ben ik binnenkort ook in mijn eigen appartementje te bereiken op skype/msn/dergelijke.

Ik zou kunnen zeggen dat ik hoop dat het daar ook wat beter weer is, maar stiekem geniet ik er wel van dat ik vandaag in mn bikini op het balkon zat met de gedachte dat het in NL wel eens zou kunnen sneeuwen....Natuurlijkhoop ik wel echt dat ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat en we elkaar weer snel kunnen spreken!

Heel veel liefs en zoenen (Besos!)

Y Hasta pronto! x x x

Reacties

Reacties

jip

Haa Anne..

Klink super daar!!!
Gelukkig dat het zo goed bevalt..
Hopelijk kunnen we snel eens skypen om ervaringen te delen want ben wel erg benieuwd naar die van jou..

Heel veel liefs,
Jip

klompjes

Hoi Anne

Leuk om te lezen dat je het daar goed bevalt. Wat zul jij bruin terug komen met zoveel zon. Hier is het weer helemaal wit.
Je bent dus echt een bofferd. Nog veel plezier en succes met je werk.

Groetjes en knuffels

dirk marie-louise en natuurlijk ramon

Dat is een goed verhaal zeg om te beginnen.
Wat het weer betreft zit je daar veel beter , het is hier weer wit.
Fijn dat je het goed stelt ,je moet wel op tijd een terasje pikken en goed van de zon genieten.
Heel veel succes met je werk ,maar dat gaat jou vast lukken

dikke knuffel doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

carla

Hallo Anne, wat lekker om te zien dat het elders in Europa ook zonnig en warm kan zijn. Heerlijk dat jij er al van kan genieten. Ik hoop dat je leuke mensen ontmoet en dat het werk en reizen je bevalt. Groetjes en liefs, daag Carla.

de Coetjes uit de race-hof

Hi lieve Anne,
Zoooo...jij zit daar lekker lux in dat mooie appartement en dan ook nog in de bikini in de zon...jaloers...neeee hoor, helemaal niet...ben je gek! hahahahaa....hé lieverd, geniet van je tijd daar en maak er een leerzame periode van. Tot heel gauw en een dikke knuffel van ons viertjes xxx

Laurien

annie, dushi! het ziet er super uit! dat appartement is echt zwaar relax volgens mij, ik denk dat jij het daar maaaaakkelijk nog een paar maandjes uit houdt ;) heel veel plezier, ik ga je ook even mailen! xxxxxx

fleur

Hey belg! Of eik Spanjaard moet ik nou zeggen!

fijn dat de eerste dagen zo goed zijn gegaan! meteen al de klas alleen mogen doen?

hier is het idd echt niet normaal met de sneeuw.. het stopt gewoon niet. (op zich ook wel leuk tijdens de pauzes als je buiten moet lopen.. kan ik die kinderen is goed inpeperen :P)

geniet van het warme weer daar! (en van je weekend :))

xx

Laura

whoeeee heeeeeerlijk klinkt dat zeg!
gatver ben een beetje jaloers. Hoop je snel te spreken dushi ;) geniet en veel succes met je stage

Ilse

Heej Anne,

Hier de groetjes uit het net zo warme Paramaribo.
Zo te zien vermaak je je goed en ben je inderdaad meteen back in business! Dat zal wel even wennen zijn, zeker zo in je eentje. Maar met een weekend van 3 dagen moet dat lukken;)

Tot snel!

Kus Ilse

Marieke

Hee Anne,

Ik werd door Ilse even getipt dat je al een mooi verhaal had geplaatst. En inderdaad! Wat super mooie foto's en volgens mij vermaak je je daar wel goed. Hopelijk bevalt stage goed, maar jij maakt er altijd wel iets van he Critial friend ;).
Veel plezier nog!

xx Marieke

mister X

getverdemme in Spanje zitten en alleen maar paella eten, bah! Het enige wat me leuk lijkt is de terug reis naar Woldere......

Groetjes van je minnaar

Jan en Anita

Heeee moppie van ons,

Het ziet er daar wel heel goed uit, in je super de luxe appartement.
Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt,en dat het heerlijk weer is.
Beter dan hier in dat koude kikkerland.
En in je leuke klasjes op school met de kids.
En zo heerlijk dicht bij de boulevard,geniet er lekker van en zeker op zijn tijd een terrasje pikken in het zonnetje.
Nou Anne tot snel.

een dikke knuffel Jan en Anita

Jaan!

Hola Annie!!
Que pasa?! Ik kijk nu naar buiten en zie druilerig, nat, koud weer!! Argh!! En mevrouwtje zit daar heerlijk in de sunnie!! Maar het is je super gegunt hoor!
Ik hoop dat het daar helemaal goed gaat! Hoe was je eerste schoolweek?! Al gesetteld in je appartement?! Ziet er vet goed uit joh!! Very nice!
Meis, heel veel succes en plezier! Ik volg je verhalen en we contacten!!
Besos!

charlotte murk

hoi anne
leuk dat het zo goed gaat !!
maar wel terug komen he ,ik mis je :)
leuk dat je dingen schrijfd die je doet !
en hoe is het eigelijk met les geven ? lijkt me leuk
maar ik stop ff en schrijf een anderen keer weer !!!
ik ben wel jaloers dat jij zo lekker weer hebt hoor
en doe groetjes van ons heele gezin

Je neefje Thijs

Hee Anne!

Jou appartementje ziet er luxe uit zeg, daar ben ik wel jaloers op als ik het vergelijk met mijn kamertje van 12m2! Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar de volgende verhalen

Groetjes Thijs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!